![](/media/lib/203/n-jadro67p-376772f525cecedd62557a8cafa9860b.jpg)
Gdzie wyląduje Philae?
26 sierpnia 2014, 13:16Europejska Agencja Kosmiczna wybrała pięć potencjalnych miejsc lądowania na komecie 67P/Czuriumow-Gierasimienko. W połowie listopada na powierzchni komety ma wylądować próbnik Pilae. Zakotwiczy się on za pomocą harpunu i przeprowadzi serię badań naukowych.
![](/media/lib/153/n-basen-f2008a37f9517c3feda8772f1716f6b7.jpg)
Słodzik pozwala oszacować ilość moczu w basenie
3 marca 2017, 11:27Naukowcy wykorzystują słodzik acesulfam K do określania, ile moczu znajduje się w wodzie na basenach.
![](/media/lib/369/n-jakubfinal-046f82df80a636a65788bebb1119f9a8.jpg)
Jakub Świerk z projektem eDrop zwycięzcą II edycji SingularityU Poland GLOBAL IMPACT CHALLENGE 2019
16 października 2019, 12:56W miniony poniedziałek w Campusie Google, jury II edycji SingularityU Poland GLOBAL IMPACT CHALLENGE – spośród finałowej 10-tki startupów, wyłoniło zwycięzcę – projekt eDrop Jakuba Świerka – inteligentny gadżet-urządzenie, które pomaga użytkownikom na co dzień korzystać z wody w sposób bardziej świadomy i racjonalny
![](/media/lib/485/n-2021-a3a695ef1f402d40b5b3f303b7d6d93a.jpg)
To, co najważniejsze. Nasz subiektywny przegląd osiągnięć naukowych minionego roku
4 stycznia 2022, 17:45Nowy gatunek człowieka, polska mumia w ciąży, regeneracja (niemal) całego ciała czy pierwszy lot śmigłowcem na innej planecie to przykłady nielicznych fascynujących badań i osiągnięć naukowych, o których poinformowaliśmy w minionym roku. Oto nasz subiektywny wybór tego, co najbardziej interesujące i najważniejsze w nauce 2021. Dla zainteresowanych bardziej szczegółowym poznaniem tematu publikujemy odnośniki do naszych oryginalnych informacji.
![](/media/lib/557/n-pacjent-5905577da1f265a5c0cae1aa9275d953.jpg)
Wyjątkowa operacja we Wrocławiu. Pacjent ma teraz 2 urządzenia regulujące pracę serca
31 lipca 2023, 11:38W 4. Wojskowym Szpitalu Klinicznym we Wrocławiu (4. WSK) przeprowadzono wyjątkowy zabieg. Jak podkreślono w komunikacie placówki, jeden z nielicznych tego typu w Polsce. Siedemdziesięcioczteroletni pacjent ma teraz 2 urządzenia regulujące pracę serca.
![](/media/lib/599/n-zlotyczysrebrnypierscionek-ktorybedziebardziejuniwersalnyy-90c4f4a70fd5f524a6780ce9628bee15.jpg)
Złoty czy srebrny pierścionek - który będzie bardziej uniwersalny?
15 stycznia 2025, 15:32Biżuteria to nie tylko ozdoba, ale także wyraz osobowości i stylu. Złoty czy srebrny pierścionek? To pytanie, które spędza sen z powiek niejednej osobie, szczególnie gdy szuka rozwiązań zarówno na co dzień, jak i na wyjątkowe okazje. Nie da się ukryć, że obie opcje mają swoje niepowtarzalne zalety. Sprawdźmy zatem, od czego zależy ostateczny dobór biżuterii na palec.
![© www.sBaggers.de](/media/lib/14/1188382182_311819-cbfb3624ff4118a80a2885e30128e1fb.jpeg)
Grawitacja zastąpiła kelnerów
29 sierpnia 2007, 09:59W niemieckiej Norymberdze powstała pierwsza na świecie zautomatyzowana restauracja. Kelnerów zastąpił w niej system, który zbiera zamówienia i dostarcza na stoliki to, co klient sobie zażyczył.
![](/media/lib/38/szybka-randka-7e63f39133c4727b499ce71944c86a02.jpg)
Konkurs, a nie randka
18 listopada 2008, 10:03Wg naukowców, błyskawiczne randki (ang. speed dating) to zwykły konkurs piękności, a nie romantyczne spotkanie. Chodzi przede wszystkim o wygląd, nie o osobowość. Z im większej grupy ludzie wybierają partnera, tym ważniejszą rolę zaczyna odgrywać seksowny image. Choć niektórym trudno się do tego przyznać, stajemy się wtedy głównie istotami biologicznymi (Animal Behaviour).
![](/media/lib/54/olsniewanie-f74e2d441f332252db6926bd721bb3e7.jpg)
Płodne kobiety lubią zalotnych mężczyzn
17 grudnia 2009, 10:00W najpłodniejszej fazie cyklu kobiety uznają zalotnych mężczyzn za bardziej atrakcyjnych od pozostałych konkurentów. Dr Edward Morrison z Uniwersytetu w Portsmouth zauważył, że podczas owulacji panie wyraźnie preferują twarze "flirciarskie" (Archives of Sexual Behaviour).
![](/media/lib/45/ucho-9b7c5de3a2341060a33922a3f1f0127d.jpg)
Jak melodia w nazwie marki
19 października 2010, 08:48Nazwy marek, w których wykorzystuje się powtarzalne dźwięki, np. coca-cola, wywołują pozytywne emocje, wpływając na decyzje dotyczące zakupu czy odwiedzania, dajmy na to, restauracji.